A „vendégblog” egy olyan blogbejegyzés, amelyet nem az adott blog tulajdonosa vagy rendszeres szerzője ír, hanem egy külsős személy. A „vendégblogolás” pedig arra a tevékenységre utal, amikor valaki vendégszerzőként ír bejegyzést egy másik blogra.
Read more Vendégblog
A támogatott tartalom hasznos a márkák és a közösségi média felhasználói számára.
Read more Támogatott tartalom
A mélylink (deep link) alkalmazásának ma is fontos szerepük van az SEO-ban és a digitális marketingben. A deep-linkek olyan linkek, amelyek nemcsak a weboldal főoldalára mutatnak, hanem a belső oldalakra vagy alkalmazásokra is. Ezek a linkek lehetővé teszik a keresőmotorok számára, hogy mélyebben behatoljanak egy webhely struktúrájába, és értékeljék annak tartalmát. A mélylink használatának számos […]
Read more Mélylink
A „niche” kifejezés egy adott piaci résbe vagy szegmensbe való specializálódást jelent. Ha egy honlapot „niche” jellegűnek nevezünk, az azt jelenti, hogy a honlap célzottan egy specifikus témára vagy érdeklődési körre fókuszál, és általában kisebb, de nagyon elkötelezett közönségnek szól. Például egy fitness blog lehet a „fitness és egészséges életmód” niche-ben működő honlap, amely csak […]
Read more NICHE
A gerillamarketing egy olyan marketingstratégia, amely nem hagyományos (nem konvencionális) eszközöket és technikákat alkalmaz a célközönség elérésére. A lényege, hogy alacsony költségvetésből, kreatív és innovatív megoldásokkal maximális eredményeket érjen el. Főbb jellemzői: • Meglepetés: A gerillamarketing célja, hogy meglepje a célközönséget, és ezáltal felkeltse a figyelmüket. Ez történhet humorral, abszurditással, vagy bármilyen más váratlan elemmel. […]
Read more Gerillamarketing
„Online médiamegjelenés” általában azt jelenti, hogy egy személy, vállalkozás vagy más entitás valamilyen formában jelen van az online média területén. Az online média különböző platformokon és csatornákon keresztül manifesztálódik, ideértve az internetes híroldalakat, közösségi média platformokat, blogokat, videómegosztó oldalakat és egyebeket. Egy személy vagy vállalkozás online médiamegjelenése azt jelzi, hogy az interneten keresztül aktívan kommunikál, […]
Read more Online médiamegjelenés
A „médiamegjelenés” kifejezés magyarul azt jelenti, amikor valaki vagy valami megjelenik a média különböző platformjain, például televízióban, rádióban, újságokban, online hírportálokon, közösségi médiában stb. Ez lehet egy személy, egy termék, egy esemény vagy bármilyen téma, amely a nyilvánosság figyelmét felkelti, és a média teret szentel neki. Médiamegjelenés során az adott témát különböző formákban és csatornákon […]
Read more Médiamegjelenés
Sokan nem gondolják, hogy különbség volna a digitális marketing és az online marketing között. Pedig van. A digitális marketing a sokkal tágabb fogalom. Minden benne található, ami a digitális eszközökkel kapcsolatos, miközben az online marketing csupán az internetes jelenségekkel foglalkozik a célközönség eléréséhez. Íme néhány példa az online marketingre: Keresőoptimalizálás (SEO) Fizetett hirdetések Tartalommarketing E-mail […]
Read more Digitális marketing
Az UX (User Experience) a felhasználói élményekkel foglalkozó terület, amely az ember és a digitális technológia közötti interakcióra vonatkozik. Célja, hogy javítsa a felhasználók tapasztalatát, elégedettségét és hatékonyságát a termékek vagy szolgáltatások használata során. Az UX tervezés többek között a felhasználói igények megértésére, a felhasználóbarát felületek és interakciók kialakítására, valamint az információarchitektúra optimalizálására irányul. A […]
Read more UX (user experience)
A hír olyan információ vagy esemény, amely jelentőségéből adódóan közérdekű vagy érdeklődést keltő. A hírek általában aktuális eseményeket, fejleményeket vagy tényeket jelentenek, amelyek befolyásolhatják az emberek életét, vagy érdeklődést kelthetnek az adott közösségben vagy a szélesebb nyilvánosság előtt. A hír fogalmának legfontosabb ismérvei: Aktualitás: A hír friss, új tartalmat tartalmaz. Az emberek érdeklődnek a legfrissebb […]
Read more Hír
Honlapkészítés mini szakszótár A kezdők számára nagyon hasznos, ha rendelkeznek egy mini szakszótárral a honlapkészítés témájában. Ennek néhány előnye: Fogalomismeret: A szakszótár segít megismerni és megérteni a honlapkészítés legfontosabb fogalmait. Ez segít eligazodni a webfejlesztés világában, és könnyebbé teszi a szakemberekkel való kommunikációt. A szakszavak és definícióik megértése lehetővé teszi, hogy hatékonyabban dolgozz a honlapod […]
Read more Honlapkészítés
A Tumblr a microblogok családjába tartozó blogfelület. Szöveget, képet, ábrát helyezhet el rajta a blogger és lehetővé teheti, hogy mások megtekinthessék, véleményezzék alkotását. A tumblr bloggal rendelkező természetesen más blogok tartalmát is megtekintheti, link beiktatásával kapcsolati hálót is létesíthet más webfelületekkel. Népszerűsége egyszerűségében és ingyenességében keresendő. Kezeléséhez az iránymutatást piktogramok segítik. Szlogenje szerint a Tumblr […]
Read more Tumblr
A domain név egy jól beazonosítható kifejezés, mely a weboldalunk azonosítására szolgál. Ezt az elnevezést szokás nevezni tartománynévnek is. Ilyen domain név lehet maga a „domain-nev.hu” is. A .hu az úgynevezett top-level domain (TLD), melyet esetünkben nevezhetünk országjelölőnek, országazonosítónak. Az elnevezés, vagy az azonosító, – mely esetünkben a „domain-nev” – a second-level domain (SLD), vagy […]
Read more Domain-név
A linkelés formailag számítástechnikai tevékenység, tartalmát tekintve viszont a SEO, a keresőmarketing fogalmai keretezik. A linkelést linkek (backlink) létrehozásával valósítják meg. A link egy adott webegységben foglal helyet – lehet honlap, online magazin, blog vagy webáruház – és egy másik webegységre, vagy az adott webegység egy másik oldalára, bejegyzésére mutat. A link lehet dofollow és […]
Read more Linkelés
Angol eredetű online marketing rövidítés. (Eredetileg: Search Engine Optimization). A számítástechnika, a marketing, azon belül az online marketing és még mélyebben a keresőmarketing fogalomkörében foglal helyet. Bár magyar megfelelőjeként a Netlexikonban is szereplő Keresőoptimalizálás szó is használatos, mind a nemzetközi, mind a hazai webmester, programozó körökben a SEO az elterjedtebb kifejezés. A SEO célja: egy-egy […]
Read more SEO