A linkelés formailag számítástechnikai tevékenység, tartalmát tekintve viszont a SEO, a keresőmarketing fogalmai keretezik.
A linkelést linkek (backlink) létrehozásával valósítják meg.
A link egy adott webegységben foglal helyet – lehet honlap, online magazin, blog vagy webáruház – és egy másik webegységre, vagy az adott webegység egy másik oldalára, bejegyzésére mutat.

A link lehet dofollow és nofollow jellegű. Az utóbbi utasítás azt jelzi a robotoknak, hogy a link útját ne kövessék, a Google ne tulajdonítson neki „erő átadást”, ne fokozza a Page Ranket, vagyis az oldal értékét. Ebből az is következik, hogy a releváns dofollow link elősegíti a keresőkben történő jobb helyezés elérését.

A link indulhat képről és szövegről is. Szöveg esetén egy az internet felületén olvasható szóra vagy szavakra kerül, ezt a szöveget anchor textnek nevezik. Ez biztosítja a két webegység között a tartalmi kapcsolódást, a relevanciát.

A főoldalon kívül a link mutathat aloldalakra is, ezt a mélylink fogalma tükrözi.

A linkelésről többet tudhat meg itt: Linképítés

Kapcsolódó fogalom:
Mélylink