A flash mob vagy flashmob, magyarul villámcsődület, az emberek spontán összejövetele nyilvános helyen, hogy egy rövid és gyakran véletlenszerűnek tűnő cselekményt, például táncot, dalt vagy megmerevedő testtartást hajtsanak végre. A flash mobokat általában közösségi médián vagy más online platformokon keresztül szervezik meg, és a résztvevőket általában arra utasítják, hogy érkezzenek egy adott helyre és időben, hogy végrehajtsák az összehangolt akciót, mielőtt gyorsan szétoszlanak. A flash mobok számos célt szolgálhatnak, beleértve a szórakoztatást, a társadalmi kommentárokat vagy a politikai aktivizmust. Az elmúlt években népszerűvé váltak, hogy közös élményt teremtsenek, meglepjék és örömet okozzanak a gyanútlan bámészkodóknak, és felhívják a figyelmet egy adott okra vagy problémára.

A villámcsődületet sokan a gerillamarketing részének tekintik. Egy átfogó elemzés a témában itt olvasható: Gerillamarketing: flashmob

Ajánlott témák:
Gerillamarketing