Online médiamegjelenés” általában azt jelenti, hogy egy személy, vállalkozás vagy más entitás valamilyen formában jelen van az online média területén. Az online média különböző platformokon és csatornákon keresztül manifesztálódik, ideértve az internetes híroldalakat, közösségi média platformokat, blogokat, videómegosztó oldalakat és egyebeket.

Egy személy vagy vállalkozás online médiamegjelenése azt jelzi, hogy az interneten keresztül aktívan kommunikál, tartalmakat oszt meg, részt vesz a közösségi médiában, vagy akár saját weboldallal rendelkezik. Ez lehetőséget teremt az információk megosztására, a márkakép építésére, kapcsolatok kialakítására és fenntartására az online közönséggel.

Az online médiamegjelenésnek számos formája lehet, és a különböző platformokon való jelenlét célja lehet az információ terjesztés, a marketing, az értékesítés támogatása vagy akár a közösségépítés. Az online médiamegjelenés fontos eszköz lehet a digitális korszakban, ahol az emberek jelentős része az interneten keres információkat és kapcsolódik másokkal.

Online médiamegjelenésként általánosítja a webes köznyelv a különböző médiafelületeken elhelyezett tartalmakat, akár a térítésmentes elhelyezéseket, akár a fizetett médiatartalmakat.

Kapcsolódó szócikk:
médiamegjelenés
támogatott tartalom