A tartalomgyártó az a személy vagy csoport, aki a tartalmakat készíti. Mivel ma már szinte mindenki fogyaszt és készít valamilyen tartalmat az interneten, tartalomgyártó bárki lehet. A fogalom azonban leggyakrabban azokra vonatkozik, akik tudatosan és rendszeresen hoznak létre tartalmakat valamilyen platformra. Ilyen lehet például egy magánszemély, egy vállalkozás, egy online szerkesztőség, egy márka vagy egy […]
Read more Tartalomgyártó
A közösségi szerkesztőség egy olyan közösségi platform, ahol, – általában – a tartalom létrehozása, szerkesztése és megosztása a közösség tagjai által történik. Az ilyen szerkesztőség célja, hogy bevonja a közösség tagjait a tartalom folyamatába, lehetőséget biztosítva szerkesztőségre, hogy saját cikkeket, véleményeket és tartalmakat ossza meg. A közösségi szerkesztőség feladatai: Tartalom létrehozása és szerkesztése : Lehetőséget […]
Read more Közösségi szerkesztőség
A CRM rövidítés a Customer Relationship Management angol kifejezés rövidítése, fordításának az ügyfélkapcsolat-kezelés felel meg. A CRM rendszerek nem egyszerű adatbázisok: a modern CRM-ek intelligens eszközökként szolgálnak, amelyek automatizálják és optimalizálják a vállalati ügyfélkapcsolati folyamatait. Fő funkcióik közé tartozik: Adatkezelés : Az ügyfelek adatait, vásárlási szokásaikat, preferenciáikat és korábbi interakciókat egy helyen tárolja. Kapcsolat támogatása […]
Read more CRM
Az omnichanell kifejezés azt jelenti, hogy egy vállalkozás vagy márka több különböző csatornán keresztül nyújt egységes és összehangolt ügyfélélményt. Ez a megközelítés biztosítja, az esetlegesen csatornán léphetnek be a vállalattal, hogy telefonon legyen online, mobilalkalmazás segítségével, fizikai boltban vagy közösségi médiában), és a kommunikáció, valamint a vásárlási élmény mindenhol és zökkenőmentesen. Az omnichanell kulcsfontosságú elemei: […]
Read more Omnichanell
Cikk, újságcikk és a cikk kifejezés jelentése.
Read more Cikk
A „vendégblog” egy olyan blogbejegyzés, amelyet nem az adott blog tulajdonosa vagy rendszeres szerzője ír, hanem egy külsős személy. A „vendégblogolás” pedig arra a tevékenységre utal, amikor valaki vendégszerzőként ír bejegyzést egy másik blogra.
Read more Vendégblog
A Coca-Cola, röviden Coke, az egyik legismertebb üdítőitalmárka a világon. Elsőként 1886-ban Atlanta városában alkotta meg John S. Pemberton gyógyszerész, kezdetben mint gyógyhatású szénsavas ital. A márkát hamarosan az üdítőitalok iparágának ikonikus szereplőjévé tette az egyszerű, mégis megismételhetetlen receptje és határozott marketingstratégiája. A Coke alapvetően cukrozott szénsavas víz, melyet karamell színűséggel és egyedi aromával ízesítenek. […]
Read more Coca-Cola
Társadalmi célú reklám (TCR) olyan kommunikáció, melynek célja társadalmi ügyekre való figyelemfelhívás vagy társadalmi változás elősegítése. Nem üzleti érdeket szolgál, hanem társadalmi célokat, például környezetvédelmet, egészségügyi tudatosságot vagy szociális egyenlőséget. A társadalmi célú reklámok körébe nem tartoznak a politikai reklámok, a közvetlen politikai üzenetek. A TCR segíthet tudatosságot növelni és pozitív viselkedési változásokat előidézni. Célcsoportjai […]
Read more Társadalmi célú reklám
A támogatott tartalom hasznos a márkák és a közösségi média felhasználói számára.
Read more Támogatott tartalom
A „niche” kifejezés egy adott piaci résbe vagy szegmensbe való specializálódást jelent. Ha egy honlapot „niche” jellegűnek nevezünk, az azt jelenti, hogy a honlap célzottan egy specifikus témára vagy érdeklődési körre fókuszál, és általában kisebb, de nagyon elkötelezett közönségnek szól. Például egy fitness blog lehet a „fitness és egészséges életmód” niche-ben működő honlap, amely csak […]
Read more NICHE
A gerillamarketing egy olyan marketingstratégia, amely nem hagyományos (nem konvencionális) eszközöket és technikákat alkalmaz a célközönség elérésére. A lényege, hogy alacsony költségvetésből, kreatív és innovatív megoldásokkal maximális eredményeket érjen el. Főbb jellemzői: • Meglepetés: A gerillamarketing célja, hogy meglepje a célközönséget, és ezáltal felkeltse a figyelmüket. Ez történhet humorral, abszurditással, vagy bármilyen más váratlan elemmel. […]
Read more Gerillamarketing
A „médiamegjelenés” kifejezés magyarul azt jelenti, amikor valaki vagy valami megjelenik a média különböző platformjain, például televízióban, rádióban, újságokban, online hírportálokon, közösségi médiában stb. Ez lehet egy személy, egy termék, egy esemény vagy bármilyen téma, amely a nyilvánosság figyelmét felkelti, és a média teret szentel neki. Médiamegjelenés során az adott témát különböző formákban és csatornákon […]
Read more Médiamegjelenés
Sokan nem gondolják, hogy különbség volna a digitális marketing és az online marketing között. Pedig van. A digitális marketing a sokkal tágabb fogalom. Minden benne található, ami a digitális eszközökkel kapcsolatos, miközben az online marketing csupán az internetes jelenségekkel foglalkozik a célközönség eléréséhez. Íme néhány példa az online marketingre: Keresőoptimalizálás (SEO) Fizetett hirdetések Tartalommarketing E-mail […]
Read more Digitális marketing
Az UX (User Experience) a felhasználói élményekkel foglalkozó terület, amely az ember és a digitális technológia közötti interakcióra vonatkozik. Célja, hogy javítsa a felhasználók tapasztalatát, elégedettségét és hatékonyságát a termékek vagy szolgáltatások használata során. Az UX tervezés többek között a felhasználói igények megértésére, a felhasználóbarát felületek és interakciók kialakítására, valamint az információarchitektúra optimalizálására irányul. A […]
Read more UX (user experience)
A hír olyan információ vagy esemény, amely jelentőségéből adódóan közérdekű vagy érdeklődést keltő. A hírek általában aktuális eseményeket, fejleményeket vagy tényeket jelentenek, amelyek befolyásolhatják az emberek életét, vagy érdeklődést kelthetnek az adott közösségben vagy a szélesebb nyilvánosság előtt. A hír fogalmának legfontosabb ismérvei: Aktualitás: A hír friss, új tartalmat tartalmaz. Az emberek érdeklődnek a legfrissebb […]
Read more Hír