UX (user experience)

Az UX (User Experience) a felhasználói élményekkel foglalkozó terület, amely az ember és a
digitális technológia közötti interakcióra vonatkozik. Célja, hogy javítsa a felhasználók
tapasztalatát, elégedettségét és hatékonyságát a termékek vagy szolgáltatások használata során. Az
UX tervezés többek között a felhasználói igények megértésére, a felhasználóbarát felületek és
interakciók kialakítására, valamint az információarchitektúra optimalizálására irányul.
A jó UX dizájn elősegíti a felhasználók számára az egyszerű, intuitív és élvezetes élményt, amely
lehetővé teszi a termék sikerét és versenyképességét a piacon.

Az UX design a felhasználói élmény megtervezését jelenti. Az UX design olyan termékek
létrehozásának folyamata, amelyek a hasznosságon túl személyes élményt is nyújtanak
használóiknak.
Az UX design-ba beletartozik a termék használhatósága és az az élmény is, amely a használat során
ér minket.

A UX designnak több dimenziója van és magába foglal rengeteg különböző tudományágat – mint
például az interakció designt, az információ építészetet, a vizuális designt, a használhatóságot és
ember-számítógép közti interakciót.

Az UX kapcsolódik a szolgáltatásmarketinghez, a keresőmarketinghez és a SEO-hoz is.

Részletesen itt találkozhatunk a fogalom taglalásával:
Szolgáltatásmarketing és az UX kapcsolódása  

  • keresőoptimalizálás, marketing és kommunikáció

Újfent

Szinonímái:

  • Újra
  • Ismét
  • Visszatérően
  • Újabb alkalommal
  • Frissen
  • Újulóan
  • Újrakezdve
  • Új lendülettel
  • Újból
  • Kezdettől fogva újra
  • kultúra