Pozitív gondolat

Pozitív gondolat és pozitív gondolkodás: definíció és hatások

Pozitív gondolat

A pozitív gondolat egy olyan mentális vagy érzelmi állapot, a teljes egyén optimista, reményteljes, vagy örömteli módon közelíti meg a helyzeteket, eseményeket vagy más embereket. Ez nem a problémák figyelmen kívül hagyását jelenti, hanem a megoldásra, a lehetőségekre és a jó dolgokra való fókuszálást.

Pozitív gondolkodás

A pozitív gondolkodás egy tudatosan választott hozzáállás vagy életmód, arra, hogy az ember a körülményekből a legjobbat hozza ki, a tanulási lehetőségek közül a legjobban tekinti, és az élet pozitív aspektusaira helyezi a hangsúlyt. Ez magában foglalhatja a stresszkezelést, az optimista szemléletet és a problémamegoldást.


Mit lehet tudni a pozitív gondolatokról és azok hatásáról?

1. Mentális egészség

  • Csökkenti a stresszt: A pozitív gondolkodás segít a stresszes helyzetek átalakításában, mert az egyén képes a probléma megoldására koncentrálni, ahelyett, hogy elmerülne a nehézségekben.
  • Javítja a hangulatot: A pozitív gondolatok boldogsághormonokat (pl. dopamin, szerotonin) szabadítanak fel, javítják a közérzetet.

2. Fizikai egészség

  • Immun erősítése: A kutatások szerint az optimista hozzáállás erősíteni az immunrendszert, mivel csökkenti a krónikus stresszrendszer okozta gyulladásokat.
  • Jobb szív- és érrendszeri egészség: A pozitív gondolkodásrendszer csökkentheti a magas vérnyomást és más szívbetegségek kockázatát.

3. Kapcsolatok

  • Empátia és jobb kommunikáció: A pozitív emberek hajlamosak jobban megérteni másokat, nyitottabbak, és könnyebben teremtenek egészséges kapcsolatokat.
  • Konfliktuskezelés: A pozitív hozzáállás elősegíti a békés, kompromisszumra törekvő konfliktusmegoldást.

4. Teljesítmény

  • Motiváció és kitartás: Az optimista emberek könnyebben találnak motivációt, és nagyobb valószínűséggel tartanak ki a céljaik mellett.
  • Kreativitás: A pozitív gondolatok serkentik az agyműködést, ami javítja a problémamegoldást és az ötletelést.

Példák a pozitív gondolatokra:

  1. „Minden nap lehetőség a fejlődésre.”
  2. „A hibák nem kudarcok, hanem tanulási lehetőségek.”
  3. „A legnehezebb idők után is kisüt a nap.”
  4. „Minden fejben dől el.”

Pozitív gondolkodás a gyakorlatban

  • Reggeli rutin: Minden nap kezdése egy pozitív gondolattal vagy hálalistával.
  • Reframing: A negatív gondolatokat átalakítani valamilyen tanulsággá vagy előnnyé.
    Pl.: „Ezt most nem tudtam megoldani, de legközelebb felkészültebb leszek.”

A pozitív gondolatok nem csodaszerek, de hosszútávon javítják az életminőséget, az önbizalmat és az emberek közötti kapcsolatokat.

Kapcsolódó szócikk:
Pozitív gondolkodás

Kapcsolódó oldal:
Minden a fejben dől el

  • egészség

Pécsi Mikulás

Pécsi Mikulás Télapó

Pécsi Mikulás, portré Fotó: Gyurkó Zsuzsa

A Pécsi Mikulás alakja és hagyománya évtizedes múltra tekint vissza. A karácsonyi ünnepváráshoz kapcsolódó hagyományteremtő kezdeményezés egykor városmarketing eseménynek indult. Mára a Pécsi Télapó december elején Pécs belvárosában jelenik meg, főként a mecsekaljai belvárosban amolyan „mászkáló” alakként van jelen, de számos eseményeken is találkozhatunk vele.

A Pécsi Mikulás Műhelye

Az ünnepváró kezdeményezés gondolata a Mikulás, a Mikulásjárás és Mikulásvárás, a Télapó és a Szent Miklós hagyományainak ápolására épül.

Maga a „Pécsi Mikulás”, mint műhelymunka mára több, mint az ajándékhozónak egy, az adventi időszakra időzített fizikális megjelenése, vagy az évi egyszeri mikulásjárás. A város nevét viselő Télapó közösségi eseményeken is részt vesz, valamint évek óta rendszeresen felhívja a figyelmet a véradás fontosságára is.

A pécsi pirosruhás több alkalommal volt résztvevője a Mikulás Kongresszusnak, – mint Magyarország Mikulás-nagykövete, de vendége volt már a Nemzetközi Mikulás Egyetemnek is.

A Pécsi Mikulás a Pécsett forgatott 12 karácsonyi játék (12 Toys of Christmas) című romantikus karácsonyi filmben is látható.

A pécsi ajándékhozóról egy alkalommal ezt a megfogalmazást olvashattuk:

„Hogy kicsoda a Pécsi Mikulás? Hát persze, hogy felismerhető. Bár hol itt van, illetve hol ott bukkan fel a városában. Persze leginkább ünneptájt találkozhatunk vele. Egy biztos: éppen akkor érkezik, és éppen ott van, ahol találkozni szeretnél vele. Persze türelmesen kell várnod erre az alkalomra. De ha pont eljön az ideje, – ünnep lesz a találkozás! – Mindkettőtöknek…!”

 

Kapcsolódó weboldal:
Pécsi Mikulás
Add az SZJA 1%-át a Pécsi Mikulásnak!
Mikulás véradás Pécsett
Mikulás és Mikulások

Kapcsolódó szócikk:
12 karácsonyi játék

 

Egyszázalék szja felajánlás Pécs

A Pécsi Mikulás hagyományát segítheti az 1% SZJA felajánlásával!

  • kultúra

Pol-beat

pol-beat, polbeat (ejtsd: polbít)
Politikai tartalmú, általában társadalmi problémák témakörét feldolgozó, mozgosító, illetve motivációs jellegű  dalszöveg beat jellegű zenével, könnyűzenével.
Angol eredetű kifejezés, összetett szó a political (politikai) szó első szótagjából (pol), és a beat szóból.

Kapcsolódó oldal:
Polbeat fesztivál, Magyar Popkulturális Értéktár

  • zene

Pécsi SEO-történelem

Emlékszel még a 90-es évek weboldalaira? Kulcsszóorgiák, linkek dzsungele… De a SEO Pécsett is gyökereket eresztett!

A pécsi SEO-történelem kulcsfontosságú pillanatai:

A 90-es évek vége:
– Kulcsszóhalmozás és linkek erdeje
– Pécs első SEO-szakemberei megjelennek

A 2000-es évek:
– A Google algoritmusai finomodnak, a SEO etikussá válik
– A tartalommarketing felemelkedése
– Pécsi SEO-ügynökségek alakulnak – Vö. például: Keresőmarketing ügynökség, Blogsuli

Első sikerek: Az első magyar SEO verseny győztese a Bognár Stúdió

A 2010-es évek:
– A mobilbarát weboldalak fontossága
– A social media szerepe a SEO-ban
– Pécsi SEO-konferenciák és workshopok

A 2020-as évek:
– A mesterséges intelligencia belép a SEO-ba
– Pécsi SEO-szakemberek nemzetközi sikereket érnek el (62. Mikuláskongresszus Dániában)

A pécsi SEO történelem oldala

  • internet

POV (Point of View)

A POV (Point of View) röviden egy nézőpontot vagy szemszöget jelent az adott kontextusban, legyen az irodalom, film, televízió vagy akár online marketing. Ez a perspektíva vagy megközelítés határozza meg, hogy hogyan látjuk vagy érzékeljük a történéseket, kommunikálunk vagy prezentáljuk magunkat az adott helyzetben vagy területen.

Az online marketing POV-ja kiemelkedő szerepet játszik abban, hogy egy vállalkozás hogyan tudja meghatározni és egyedi módon prezentálni az egyedi eladási ajánlatát (USP) a potenciális vásárlók és ügyfelek számára. Ez segít abban, hogy a vállalkozás kiemelkedjen a tömegből és érdeklődést generáljon az online közönség körében.

A megfelelő POV kialakítása során fontos figyelembe venni a célcsoportot és az online platformok sajátosságait. Ez lehetővé teszi, hogy az üzenetek és tartalmak relevánsak és hatékonyak legyenek, és elérjék a vállalkozás célkitűzéseit, legyen szó márkaépítésről, konverziók növeléséről vagy más online marketing célokról.

Az online marketing POV-ja segít összekapcsolni a vállalkozás értékeit, szemléletét és az online közönség igényeit, hogy hosszú távú kapcsolatokat és vásárlói elkötelezettséget alakítson ki.

Minderről részletesen itt olvashatunk:
A POV és USP jelentősége a weben

  • marketing és kommunikáció

Pozitív gondolkodás

A pozitív gondolkodás egyik tipikus példája: a „Félig üres vagy félig teli a pohár?” kérdés jól rávilágít arra, hogy a velünk, körülöttünk történő eseményeket szemlélhetjük egy negatív „szemüvegen” keresztül: mik a veszélyek, mik a nehézségek, a hibák az adott helyzetben. Nézhetjük egy pozitív „szemüvegen” keresztül is: mi a jó, a szerencsés abban, ami történt/történik, milyen lehetőségeket kínál ez a helyzet számunkra?

Az evolúció arra tanított minket, hogy elsősorban a bennünket fenyegető gyors, fizikai veszélyeket, a negatív dolgokat vegyük észre. A mai megváltozott környezetben szerencsére kevesebb a fizikai veszély, mint őseink idejében. Érdemes megtanítani magunkat arra, hogy a körülöttünk lévő szociokulturális környezetben észrevegyük a jót, a szépet, a lehetőségeket, valamint arra, hogy a jövő sikeres alakulását előrevetítsük magunk számára. Ez a pozitív gondolkodás! A világhírű Mayo Klinika kutatásai szerint a pozitív gondolkodású emberek egészségesebbek és tovább élhetnek, mint a negatív gondolkodású társaik.

A pozitív gondolkodás nem azt jelenti, hogy rózsaszínben látjuk a világot. A pozitív szó a latin positivum szóból származik, melynek jelentése: valóság, tény, bizonyosság. Pozitívnak lenni = elfogadni azt, ami történt.

A pozitív gondolkodású egyén elfogadja a külső világban történő negatív dolgokat, kihívásokat és mindent megtesz azért, hogy azokat pontosan megismerje, megértse. Azt is felismeri, hogy a negatív környezet milyen érzelmi hatásokat, milyen gondolkodást vált ki az ő belső világában, majd azokat úgy menedzseli, hogy a legjobb megoldásokat hozza ki az adott helyzetből.

A pozitív gondolkodás alapjait, eszközeit érdemes megtanulni és rendszeresen használni. Az alapos ismeretek nélküli, nem megfelelő környezetben alkalmazott pozitivitás a legjobb szándék ellenére akár mérgező, romboló is lehet. A pozitív gondolkodás cselekvés nélkül mérgező pozitivitás.

Kapcsolódó szócikk:
Pozitív gondolat

Ajánlott oldal:
Stresszkezelés, mentális erő fejlesztés, jól-lét fokozás

  • kultúra