Társadalmi célú reklám (TCR) olyan kommunikáció, melynek célja társadalmi ügyekre való figyelemfelhívás vagy társadalmi változás elősegítése. Nem üzleti érdeket szolgál, hanem társadalmi célokat, például környezetvédelmet, egészségügyi tudatosságot vagy szociális egyenlőséget. A társadalmi célú reklámok körébe nem tartoznak a politikai reklámok, a közvetlen politikai üzenetek.
A TCR segíthet tudatosságot növelni és pozitív viselkedési változásokat előidézni. Célcsoportjai változatosak, lehetnek általános közönség, speciális csoportok vagy döntéshozók. A TCR célközönségét különböző médiumokon, például televízióban, rádióban, közösségi médiában vagy kültéri hirdetéseken keresztül éri el.
Társadalmi célú reklám olyan közvetlen reklámcélokat nem szolgáló, ellenérték fejében vagy anélkül közzétett felhívás vagy közérdekű üzenet, amely valamely az általános társadalmi és közösségi érdeket célzó közérdekű cél elérése érdekében kíván hatást gyakorolni a médiaszolgáltatás nézőjére, hallgatójára, a médiafogysztóra.
Példák közé tartoznak az „Éljen a föld!” kampányok, a dohányzásellenes reklámok, vagy az egyenlőségért küzdő mozgalmak kommunikációja.
A társadalmi célú reklám és a politikai reklám közötti különbség (id.)
„A Kúria utalt arra, hogy a társadalmi célú reklám és a politikai reklám közötti alapvető különbség az, hogy az előbbi közérdekű cél elérése érdekében kíván hatást gyakorolni a médiatartalom nézőjére (hallgatójára), az utóbbi célja a párt, mozgalom vagy a kormány népszerűsítése, illetve a támogatásra való ösztönzés.” (Kvk.IV.38.133/2016/2. számú határozat [10] )
Kapcsolódó oldal:
Társadalmi célú reklám (X)
Kapcsolódó szócikk:
1+1%-os SZJA rendelkezés 2024-ben
-
marketing és kommunikáció
Tisztelet és Szabadság Párt
Lásd: TISZA Párt
A „támogatott tartalom” általában olyan, szövegtartalmat jelent, amelyért egy vállalkozás vagy termék-, illetve szolgáltatásmárka fizet azért, hogy megjelenjen valamilyen online platformon, például közösségi média felületeken vagy blogokban. A támogatott megjelenés lehet írott cikk, kép, videó vagy bármilyen más formátumú tartalom.
A támogatott megjelenéseknek általában meg kell felelnie bizonyos feltételeknek, például:
Transzparencia: A támogatott tartalomnak egyértelműen jelezni kell, hogy fizetett tartalomról van szó. Ez lehet például egy „hirdetés” vagy „támogatott tartalom”, „támogatott megjelenés, esetleg „X” jelzés a posztban vagy a bejegyzés mellett.
Kapcsolódás: A támogatott információanyagnak kapcsolódnia kell a márka vagy vállalat tevékenységéhez, termékeihez vagy szolgáltatásaihoz.
Minőség: A támogatott tartalomnak minőségi, releváns és értékesnek kell lennie az olvasók vagy nézők számára, nem csupán egy nyílt reklám.
A támogatott tartalom hasznos lehet mind a márkák, mind a közösségi média felhasználók számára:
Márkák számára: A támogatott tartalom lehetőséget nyújt a márkáknak a célcsoportjuk elérése és bevonása érdekében. Ez segíthet a márkák tudatosításában, termékeik vagy szolgáltatásaik promóciójában és a potenciális vásárlók felépítésében.
Közösségi média felhasználók számára: A jó minőségű támogatott tartalom lehet értékes és hasznos számukra, például, ha új információkat vagy termékajánlásokat nyújt.
A támogatott tartalom funkciója és feladata az, hogy összekösse a márkát vagy vállalatot az online közönségével, lehetőséget teremtsen a kommunikációra és a kapcsolatépítésre, valamint segítsen a márkák számára az online jelenlét és az eladások növelésében.
A támogatott média-, hír- és tartalommegjelenést olyan cégek veszik igénybe, amelyek szeretnék növelni a márkájuk láthatóságát és tudatosságát az online térben, valamint bevonni és érdekeltté tenni a közönséget a termékek vagy szolgáltatások iránt.
Vannak specializálódott támogatott tartalom szolgáltatók, akik segítenek a márkáknak a támogatott tartalom létrehozásában és terjesztésében. Ezek a szolgáltatók általában kreatív ügynökségek vagy digitális marketing ügynökségek lehetnek, akik szakértők a tartalomgyártás, a közösségi média és a marketing terén.
Kapcsolódó szócikkek:
médiamegjelenés
online médiamegjelenés
szerkesztőség
Ajánlott oldal:
Támogatott tartalom kihelyezés, Szerkesztőség.hu
Támogatott tartalom megítélése
-
keresőoptimalizálás, marketing és kommunikáció
A Tisztelet és Szabadság Párt (röviden TISZA, Tisza Párt) egy magyarországi politikai szervezet, amelyet Egerben alapítottak 2021-ben. A párt évek óta létezik, és egykori egri fideszes politikusok is közöttük voltak az alapítók között, első alkalommal a 2022-es országgyűlési választáson indított jelölteket.
Mostanára azonban Magyar Péter vette át a párt irányítását, és őt választották meg alelnökké is. Érdekesség, hogy a TISZA korábban nem indult választásokon, de most már Magyarral a 2024. június 9-i Európai Parlamenti választásra és az önkormányzati voksolásra is bejelentkezett
A párt nevének hivatalos nyilvántartásba vételét Magyar Péter kérte a Nemzeti Választási Bizottságtól. A TISZA egy ideológiamentes, jobbközép párt, amelynek célja a politikai szabadság és tisztelet előmozdítása. Bár a párt eddig viszonylag ismeretlen volt, most új lendületet kapott Magyar Péter vezetésével.
Kapcsolódó oldalak:
Mi az a TISZA párt? Minden, amit eddig nem tudtunk Magyar Péter új szervezetéről, Index.hu
Magyar Péter Pártja: Tisztelet és Szabadság Párt, HVG.hu
A Tisztelet és Szabadság Párttal indul a júniusi választáson Magyar Péter, Telex.hu
Kiegészítés:
A Tisza Párt hivatalos honlapja
magyartisza.hu
A magyartisza.hu domain adatai a domain.hu adatbázisa alapján:
Regisztrálva: |
2024-04-29 11:46:03 |
Módosítva: |
2024-05-11 00:00:22 |
Lejárati idő: |
2025-04-29 |
Kapcsolódó címszó:
Tisztelet és Szabadság Párt
A Tumblr a microblogok családjába tartozó blogfelület. Szöveget, képet, ábrát helyezhet el rajta a blogger és lehetővé teheti, hogy mások megtekinthessék, véleményezzék alkotását. A tumblr bloggal rendelkező természetesen más blogok tartalmát is megtekintheti, link beiktatásával kapcsolati hálót is létesíthet más webfelületekkel. Népszerűsége egyszerűségében és ingyenességében keresendő. Kezeléséhez az iránymutatást piktogramok segítik. Szlogenje szerint a Tumblr annyira egyszerűen kezelhető, hogy azt nehéz elmagyarázni.
Mint minden webfelületnek, blognak, úgy ennek a microblognak is jelentős online marketing szerepe lehet. Megfelelően kezelve ugyanazon blog adminisztrátor a keresőmarketinget megfelelően ismerve más, általa vezetett, központi webegységet is jó Google helyezésekhez segíthet. Vagyis a SEO-nak akár központi, akár a külvilággal kapcsolatot tartó, segítő, szatelit szerepe lehet.
Íme példaként egy tumblr blogbejegyzés: Keresőmarketing ügynökség